10 razloga zašto je poslovno darivanje u teškim vremenima dobar potez
Poslovno darivanje važan je dio suvremenog poslovanja i zbog toga bi mu se trebala posvećivati adekvatna pažnja. Kroz darivanje poslovnim partnerima šalje se poruka o sebi, zaposlenicima, ali prije svega o kompaniji koju predstavljate, načinu na koji poslujete i kulturi komuniciranja. Komunikolozi pojašnjavaju da se poklonom šalje poruka o tome i što mislite o svom poslovnom parteru te što Vam suradnja s njime znači. Božićno vrijeme je razdoblje kada je poslovno darivanje, a i darivanje općenito, najraširenije. Stoga su mnogobrojne hrvatske tvrtke svoje poslovanje, u jednom segmentu ili u potpunosti, prilagodili upravao poklonima.
Uvriježeni bonton
Koliko se ukupno potroši za božićne blagdane, može se samo spekulirati jer se uglavnom razlikuju procjene trgovaca i potrošačkih udruga, s jedne strane, i službenih statiska Državnog zavoda za statistiku i Hrvatske narodne banke, s druge strane. Slična situacija je i u pitanju segmenata tvrtki koje se bave poslovnim poklonima. Poslovni darovi znače sve više i u hrvatskoj poslovnoj kulturi. Poslovni se poklon može tumačiti kao marketinški alat ili način komuniciranja i promocije, izrazom brige za partnere ili zaposlenike i naravno, gestom kojom se podiže rejting same tvrtke. Još u antičko doba, u starom Rimu, darivale su se grančice ukrašene jabukom ili pozlaćenim orasima. U današnje vrijeme već govorimo o bontonu ili kulturi darivanja, a posebno je važno da osoba koja poklanja istinski uživa u izboru dara i fokusira se na karakter i stil osobe kojoj daruje.
“Na tradicionalnim vrijednostima i simbolici kravate razvija se modna marka Croata. Hrvatska je svijetu poznata kao domovina kravate – simbola muške elegancije, samosvijesti i dostojanstva. Modna marka Croata objedinjuje sve to u kravatama vrhunske kvalitete, ali i drugim modnim proizvodima Croata asortimana.”
Darivanje je oblik marketinške komunikacije, a poslovni darovi doprinose kreiranju pozitivnog imidža i unapređuju odnose s klijentima. Neodgovarajući darovi ne samo da neće izazvati oduševljenje primatelja, već će nanijeti i dodatnu štetu. Poslovnim darivanjem zahvaljujemo suradnicima na lojalnosti i suradnji te ulažemo u dugoročne odnose. Stručnjaci ističu da savršen dar može biti i kvalitetan proizvod iz asortimana poduzeća, ali samo pod uvjetom da je dizajniran za određenu prigodu. Ako se poduzeće odluči na dar otisnuti korporativni logotip, on uvijek mora biti diskretan. Razmjena darova zaključuje uspješnu suradnju i simbolizira povezanost. Međutim, nije uvijek jednostavno pronaći prikladan dar za osobe koje možda i ne poznajemo dovoljno. Za odabir idealnog dara važno je na vrijeme pripremiti popis darova i pratiti tri koraka. Kao prvo je važno saznati što više informacija o poslovnim suradnicima.
Profili poslovnih partnera
Neka poduzeća kreiraju profile poslovnih partnera i u njih upisuje sve podatke o stilu života ili karakteru klijenta. Stručnjakinja za poslovno darivanje mr. sc. Elvira Mlivić Budeš smatra da bi poduzeća trebala kreirati profile poslovnih partnera tijekom cijele godine i bilježiti sve interese i hobije za koje saznaju tijekom neformalnih razgovora. O osobi možete puno saznati promatrajući detalje u uredu, jer baš tamo možete dobiti ideju za osmišljavanje idealnog dara. Druga mogućnost je da nazovete njihovu poslovnu tajnicu i u razgovoru pokušate saznati kakav dar bi izazvao posebno oduševljenje. Ako niste u mogućnosti doći do podataka o hobiju ili stilu života, uvijek je sigurno odabrati kvalitetan dar za ured ili dom, ali pod uvjetom da nisu preosobni ili kičasti te da ne upućuju na neku manu ili problem osobe kojoj darujete.
Trendovi
Iako se s uredskim sitnicama kao darom nikada ne može jako pogriješiti, u Hrvatskoj su sve popularniji i globalni trendovi darivanja: wellness programi, autohtona gastronomija te nacionalni proizvodi. Većina domaćih tvrtki za darivanje je u svoje ovogodišnje kataloge uključila: hrvatska vina, prošek, domaće rakije, likere, bermet, mustardu, kulen, slaninu, kobasice, čvarke, kulenovu seku, puževe, paštete od divljači, sireve, tartufe, kavijar, maslinova ulja, bučino ulje, paprenjak, kandirano cvijeće, začine, arancine, džemove, čokolade, medove itd. Novost u zadnjih nekoliko godina u Hrvatskoj je darivanje nematerijalnih poklona u obliku poklon bona za razne wellness programe.
Izvor: Poslovni.hr